af Tabitha Daric-Schjøtt

Vi kan sagtens lave lange ”TO DO” lister, som vi bliver helt trætte af bare at læse. Og selv om vi får hakket et par stykker af, så kan det godt føles som om der er lang vej hjem, inden alle punkter er hakket af.

Dunk, dunk, dunke dig selv i hovedet undervejs, kan du måske også finde på!

Det er ikke sundt for dit selvværd, din sjælefred, dit humør eller dine omgivelser.

Det forringer din livskvalitet!

Fordi du hele tiden lever enten i fortiden eller fremtiden, fordi du enten bebrejder dig selv for det du ikke fik gjort i fortiden, eller fordi du hele tiden er i færd med at planlægge, hvornår du så kan få det gjort i fremtiden. Dermed går du glip af, at være til stede i dig selv lige her og nu. På den lange bane risikerer du måske helt at miste kontakten med dig selv, og ende med at leve i en tilstand af konstant stress.

SÅ – beslut i stedet hver morgen, hvilke 3 ting der er de vigtigste at gøre i dag, for at du vil føle dig selvtilfreds i aften.

Og så gør dem så tidligt på dagen, som du kan komme til det. Sæt eventuelt noget andet til side, også eventuelle overspringshandlinger, fordi du vælger at prioritere de 3 ting, som dine vigtigste mål for dagen. Tænk ikke så meget når først du har besluttet dig, skrid til handling og gør dem!

Du skal selvfølgelig være realistisk i valget af dine 3 vigtigste gøremål. Og de skal falde i tråd med den du er.

De kan være hvad som helst, som går dig på, at du ikke får gjort. Hverdags gøremål eller engangs gøremål. Altså lige fra at få krammet dem du holder af, øve dig på at give komplimenter(også til dig selv), læse lektier med dit barn til at skrive din artikel færdig, få sat kroge op i badeværelset, endelig få foretaget den telefonopringning…….. Anything – som går dig på og ligger og venter på dit initiativ!

Om aftenen når du ligger i din seng, så giv dig selv et kæmpe smil og tillad dig selv at føle selvtilfredshed fordi du fik klaret de 3 ting du besluttede om morgenen.

Netop denne handling er så vigtigt så vigtigt for din psyke – spring den ikke over!

Det tager tid at etablere en ny vane, ofte høre vi 21 dage, men jeg mener, at det helt kommer an på vanen, personligheden, motivationen og om man får en følelse af at havde opnået succes i den ændrede vane. Vaner er ladet med meget energi, og derfor kræver det meget energi at ændre dem. Det er en proces. Så være i processen, se på den udefra, ros dig selv når det lykkedes og tilgiv dig selv, på de dage det ikke lykkedes.

Og spring så op på hesten igen, så snart du kan!

Et er sikkert, du vil stille og roligt komme igennem din to-do liste!

Jeg ønsker dig god medvind til at få det gjort!

Jeg vil meget gerne høre om dine erfaringer med dine to-do lister. Skriv en kommentar her i blog indlægget eller under opslaget på vores facebook side.

Læs om min Spirituelle online VIP klub her

Besøg vores hjemmeside her eller Facebook side her.

Bestil tid til en session her

Hent Tabithas meget praktiske lykke guide her

Ring til os for en aftale på tlf: 6128 6677

Hvem er vi!
Tabitha: clairvoyant, healer og regressionsterapeut
Christian: tandlæge, psykoterapeut og healer

Hvis du vil dele blogindlægget, så kopier det grå link lige herunder til højre.